Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.09.2009 14:33 - Орден Стара Планина
Автор: baimomchil Категория: Политика   
Прочетен: 2413 Коментари: 5 Гласове:
3

Последна промяна: 09.09.2009 14:34


Знаете ли колко хора са получили Орден Стара Планана (най-високото държавно отличие). Ето списъка от уикипедия:

http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%80%D0%B0_%D0%BF%D0%BB%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D0%BD%D0%B0_(%D0%BE%D1%80%D0%B4%D0%B5%D0%BD)#.D0.9D.D0.BE.D1.81.D0.B8.D1.82.D0.B5.D0.BB.D0.B8

Като изключите Стефан Христов и групата от 11 Януари 2002, всички останали знайни и незнайни герои са наградени от Георги Първанов. Изглежда, че Президента е раздавал ордена като за Бог да прости. В тази връзка пускам една статия от архива по-повод награждаването на Тодор Батков с ордена. Ето я и нея:

Цитат http://bg.wikipedia.org

Орден "Стара планина" е най-високото отличие в Република България, връчвано от президента на България на политици, общественици, спортисти, български или чужди граждани.

 

Чл.4. (1) С орден "Стара планина" се награждават:

  • 1. български граждани - държавни глави и ръководители на правителства, министри, политици, обществени дейци, културни дейци, военни лица и представители на духовенството, които имат изключително големи заслуги към Република България;
  • 2. чужди граждани - държавни глави и ръководители на правителства, министри, политици, общественици и културни дейци, които имат изключително големи заслуги за двустранните отношения с Република България и за развитието на международното сътрудничество, укрепването на сигурността и мира между народите, както и за защита на правата и свободата на човека.

Незнам какви изключителни заслуги може да има човек, който е адвокат и приближен на личност изгонена от България за „заплаха на националната сигурност”. Тука нещо не ми се вързва, напротив даже има противоречие – „които имат изключително големи заслуги към Република България” и „заплаха на националната сигурност”?

Всъщност пиша всичко това, защото страхотно ме впечетли едно мнение във форума на гонг, на един човек с ник bultras (фен на Ботев, но в случая клубната принадлежност няма значение). Мнението му е със заглавие “ЗНАЕШ ЛИ, ТОМЕ?????” и е обръщение към Томислав Русев, който вероятно се е изказал в защита на носителя на ордена. Надявам се, че човека който стой зад ник bultras, няма нищо против да му копирам мнението. Ако има му се извинявам, но считам че мнението отдолу трябва да придобие повече популярност и ще накара много хора да се замислят, особенно онези които защитават тази постъпка. Все пак то започва с Искам да разкажа на всички българи една история”. Ето го и него:

Знаеш ли , Томе.? Искам да разкажа на всички българи една история, история, която ми се е набила толкова жестоко в главата,че сигурно ще я оставя, чак в гроба.Преди няколко години, работих,като управител в един от известните столични ресторанти. Понеже беше в центъра, модните и известни тогава хора, бяха нещо най обикновено в ежедневието ми.Идваха, хапваха, говореха и си отиваха.В един от тия скучни,шибани, обикновени дни, излязох из салона да огледам обстановката.Минавайки покрай входа, с периферното си зрение, забелязах , човек, отличаващ се от обикновените посетители.Може би е бил проф. рефлекс, не знам.(по централните заведения,обикновено се размотават доста,клошари,просяци, и наркомани) но мозъкът ми реагира моментално на различна от стандартната визия. Мъжът беше облечен с дълъг пясъчножълт шлифер, стар, износен черен панталон.Изглеждаше, че сякаш дрехите не са му по мярка.Небръснат.С изпито лице. Беше застанал пред една от витрините- със сладки.Погледа ги може би минута с жаден и гладен поглед.Може би гледаше цените.Не бяха по джоба му, ако можех да съдя по облеклото му.Аз също се бях спрял и го гледах.Гледах го, защото го познавах.Дори и сега, когато пиша това ми се насълзяват очите.Първата ми реакция, беше да отида, да поздравя човека и да му предложа, консумация, която пожелае за сметка на заведението, въпреки опърпания му вид.Не го направих, и слава богу. Така щях да унижа този мъж

още повече.Затова само стоях и гледах.Вярвайте ми не знаех какво да направя.Мъжът постоя,погледа сладкишите,погледа цените и излезе.Излезе като куче от двора на месарски магазин,като Гаврош- може би така и се е чувствал.

Човекът беше Радой Ралин... След няколко дни казаха,че е починал.....Сам. Сам с мислите и гения си...., а може би и с глада за един сладкиш в очите.

Споням си, как в най-гладните години, този Човек беше награден с чисто нов,недостижим за обикновените българи автомобил и когато се качи с непринудена скромност на сцената,шокира всички, като обяви, че се отказва от колата, за да я дари като линейка в детски дом.

Господин,Ралин, ако тогава бяхте приели и в последствие продали наградата, щяхте да можете да си купите един сладкиш, за дългия път който ви очакваше.

Вие сте виновен.Виновен сте защото погледът с който гледахте витрината ще ме преследва винаги, а аз винаги ще се чувствам безсилен да го променя .Дано там където сте сега няма картонени етикетчета, които ви убиват.Почивайте в мир. ...

Знаеш ли,Томе, жалко е да се опитваш да оправдаеш ордена на Батков.Той се дава за ИЗКЛЮЧИТЕЛНИ заслуги към родината,а не за построена църква с кървави пари.Господин Ралин, не се обръщайте в гроба,нищо че днес бай ви Ганя, бе качен на държавния пиедестал.Радвайте се , че никога няма да ви сравнят, защото,вие се оказахте неДОСТОЕН за подобна почит.Ето малко инфо и по- младите ще разберат за какво говоря.

Най-известният сатирик на България Радой Ралин във вторник навърши 80 години. Той обаче отказа всякакви церемонии по повод юбилея си, включително премиера на книгата си "Правото да се разочароваш", издание на ИК "Слово". В нея е отпечатано и писмо на Атанас Далчев до поета, в което пише: "Според мен ти си един от най-големите наши майстори на стиха. Но ти си още по-голям поет, когато оставяш вдъхновението да те изненадва неподготвен и неорганизиран. Твоето нехайство ми дава да го почувствам и още повече ме очарова".

"Хубаво е, че издадоха книгата ми от "Слово", но не са ми нужни празненства, никога не съм чествал деня на рождението си по простата причина, че нямам никаква заслуга за него", каза юбилярът за "Дневник". През последното десетилетие когато повече от колегите му мечтаеха за награди, той макар доскоро с пенсия 48 лв, а в момента 61 лева - отказваше всякакви отличия- кола "Форд" присъдена му от "Ку-ку" движение. Отхвърли премия от 2000 присъдена му от парламента, после загърби приза "Христо Г. Данов" на стойност 5000 лв. Приел е през 1983 г. по случай 60-ата си годишнина орден "Георги Димитров". За настоящия му юбилей все още няма предложение да бъде награден с орден "Стара планина", макар че президента го дава на много по-малко заслужили от автора на "Люти чушки".

"Няма да приема никакви награди от днешните управляващи. Разочарован съм и не е време за ордени и медали. Безкрайно съм уморен от глупостите, които съпътстват живота ни вече 13 години", каза навръх рождения си ден Радой Ралин.

След кратко боледуване на 81-годишна възраст почина поетът и общественик Радой Ралин. Радой Ралин, чието истинско име е Димитър Стефанов Стоянов, ...

Да,Томе,прав си Батков има ИЗКЛЮЧИТЕЛНИ заслуги за родината.Моля те публикувай ми нещо подобно на това, което аз ти качих и ще се съглася с теб.И без да се заяждам, но знаеш ли що народ построи църкви в Б-Г тия години, те що нямат ордени.Това,което се случи днес, е гавра с цялата нация.Уважавам феновете на Левски, както и всички други, но тази карикатура,няма никъде място освен в пътеписите на Алеко.Абе, Томе, на медиците дадоха ли им не"кви ордени, дето гниха по затворите, но запазиха достойнство, и никога не оплюха това на България....Батков, с най- високото държавно отличие. СРАМ ме е .

Аз нямам какво да добавя...




Тагове:   планина,   орден,


Гласувай:
3



1. cchery - Президентът на БСП си показа партийната книжка вчера
09.09.2009 17:27
Не знаех, че е раздавал така ордените........ като сливи. Ма що не ми даде и на мене?!?!? След като на бай Ганя може, значи и аз съм достойна. А вчера си показа червените рога..... че не може да търпи Бойко е ясно, ама що властта в Бг пак е разединена при все разтурия дето сме?!?! Е те това не ми е ясно. Вземе Гоце да си присъди и на себе си един медал....... та да миряса....
цитирай
2. elensia - Момчи
10.09.2009 13:46
Аз само чакам и тоя плужек да го катурнем. То да беше само Радой Ралин в това положение.
Браво на човека дето го е написал това. То да ти кажа и нашите журналисти повечето са едни подлоги ....
цитирай
3. baimomchil - За едно нещо ме е яд
10.09.2009 16:34
че Гоце няма право да се кандидатира за нов мандат. Провала на изборите щеше да е грандиозен, а сега ще го изкарат успешен президент. :(
цитирай
4. elensia - И какво от това?
10.09.2009 16:45
То и без това президентската дума няма много тежест.
Мен в момента ме дразни, че от време на време се покаже от дупката си и сътворява някой гаф. Абе една школа са със Станишев, кво да го говорим...
цитирай
5. elensia - Аз мисля следващия ни президент
10.09.2009 16:46
Да е жена. Поне да изглежда красиво на снимките
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: baimomchil
Категория: Спорт
Прочетен: 2030518
Постинги: 118
Коментари: 1231
Гласове: 870
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930