Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.04.2010 23:30 - Липсата на места в детските градини
Автор: baimomchil Категория: Регионални   
Прочетен: 5113 Коментари: 12 Гласове:
5

Последна промяна: 26.04.2010 10:10


Излезе поредното класиране за детските градини. Софтуера на Сирма отново заби и това не изненада никого, но не това е темата на постинга ми.

Според медиите 3000 деца остават извън класираните за 1 група в детските градини. Като прибавим яслите и другите групи цифрата, която чух е около 6000. Воят на родителите на неприетите деца по форуми и медии е нормален и разбираем. Те не могат да почнат работа. Планвете им се объркват и се налага да търсят резервни варианти - баби, частни градини, гледачки или просто да не почват работа.

Дотук не казвам нищо ново или интересно. Само че точно преди една година, точно във форумите - стартира в бгмама се заформи една група, която организира протест срещу липсата на места в детските градини. По ирония на съдбата човека отговарящ за градините в община София, бе настощият кмет на София - г-жа Фандъкова. И тъй като съм запознат с този протест - следях организацията, даже помогнах със сайта, ще ви разкажа какво се случи:

Протест 1 (16 Април 2009) - Според тази статия: http://az-jenata.bg/article/8283/Maykite-v-Sofiya-protestirat-protiv-lipsata-na-mesta-v-detskite-gradini/ майките са били 70. Според една от участничките 20. Другите били журналисти. Парадокса бил, че на по-голямата част от протестиращите, децата им били приети в детските градини!

Протест 2 (1 Юни 2009) - Още по-жалка картинка от протест 1.

Иначе ако се заровите в хисторито на форума бгмама, ще видите как стотици майки се заканват, говорят и изведнъж на въпроса що не дойде, следват оправдания от сорта:

- Ама трябваше да ходя да взема детската кухня
- Ама как да дойда с детето, то спи по-това време

и други подобни. А тогава бройката на неприетите деца беше и по-голяма. Сега протести няма. Само оплаквания във форумите и пред медиите. Даже по новините даваха 2 кокошки, дето люпеха семки в една градинка в Люлин и се оплакваха, че са второ поколение софиянки, а децата им не били приети, докато на новодошлите "селяни", децата им са приети.

Честно казано не изпитвам съжаление. Управниците са задължени да осигурят места и определено се работи в тази насока, само че явно е недостатъчно и от нас зависи да им го кажем. Да им окажем натиск. Е след като не правим нищо в тази насока, няма от какво да сме недоволни. След като взимането на обяда от кухнята е по-важен, ми какво тогава има да се косим за това, че децата не са приети.

Оправдания от сорта на "като протестирам та кой ще ме чуе", също не са приемливи. Ей на 100-200 паляка протестирахме срещу ГМО и имаше ефект. Може и да не е само заради нас, НО е и ЗАРАДИ нас.

Имам познати и приятели на които децата им не са приети. Може да ми се обидят от този постинг, но целта ми е друга - да ви покажа решение на проблема и да застана зад вас и да ви подкрепя доколкото мога.

Който ме разбрал, разбрал. Който иска да се обижда, да реве пред медии и интернет форуми и да търси оправдания ... както и да търси вина в "селяните", дето им взеха местата в детските градини.

Поне в мрънкането сме непобедими - Това ни е националният спорт ;)



Тагове:   места,


Гласувай:
5



Следващ постинг
Предишен постинг

1. cchery - Тези кокошките със семките и аз ги ...
26.04.2010 10:29
Тези кокошките със семките и аз ги гледах и ми е интересно с какъв акъл журналистката въобще можа да ги попита такъв въпрос и да ги остави да плюятв национален ефир?!?! Егати националната телевизия е тази телевизия, която насажда омраза и нетърпимост у народа си!!!!! Ще ме прощават всички софиянци, но София не е тяхна! Тя е моята столица, на моята държава!! И никой не може да я притежава или да си създава изскуствено право,че само той/тя можел да живее, работи и т.н. в нея!!!!!!!!!!!!!
цитирай
2. baimomchil - Тия двете кокошки
26.04.2010 10:46
и хилядите като тях си заслужават един отделен пост, а дотогава да се радват на минутките си слава по телевизията и да апват лайна!
цитирай
3. анонимен - А според вас
26.04.2010 11:34
ако на протестите имаше не 70, а 700 майки към днешна дата щеше ли да има с 6000 свободни места повече в градини и ясли?
цитирай
4. baimomchil - ако на протестите имаше не 70, а 700 ...
26.04.2010 12:50
анонимен написа:
ако на протестите имаше не 70, а 700 майки към днешна дата щеше ли да има с 6000 свободни места повече в градини и ясли?


На този въпрос еднозначен отговор не може да има, но при едни непрестанни протести и чувствителна бройка присъстващи на тях - вероятно да (лично мнение).

В крайна сметка ако не се прави нищо, резултат със сигурност няма да има. Ако се прави може да има, може и да няма, но без опит няма как да се разбере.
цитирай
5. cchery - ако на протестите имаше не 70, а 700 ...
26.04.2010 12:53
анонимен написа:
ако на протестите имаше не 70, а 700 майки към днешна дата щеше ли да има с 6000 свободни места повече в градини и ясли?

Ми казано е "Интересът клати феса!". Като няма интерес, т.е. майки, които да изразят несъгласието си със създалата се обстановка, кой ще й го разклати .... (феса) на общината, че нещо трябва да се направи. В крайна сметка на общината й пука точно толкова, колкото и на майките...... само на думи и клавиши по форуми и официални документи.
цитирай
6. анонимен - vihrogonche
26.04.2010 22:47
Не трябваше да има 700 майки, а точно 12 000 човека минимум! Щом 6 000 деца остават неприети, то техните родители са 12 000. Това е. Ако бяха ТОЛКОВА майки и бащи на протестите, щяха да се намерят отнейде места за децата. Ама не бяха, нали?!? Момчиле, Момчиле, ти хубаво си говориш, ама кой ли ми те слуша? Аз и Чери, дет и без т`ва все митингуваме и протестираме... ДРУГИТЕ кога ще те чуят?!?
цитирай
7. baimomchil - Вихрогонче
27.04.2010 10:39
Те ме чуват ама има 2 момента:

1. Робска психика - невяряващи, че нещо зависи от тях, задаващи въпроса и ако протестирахме щели да има места в ДГ? Тва между другото не идва от турското робство, както мнозина кухи психолози се опитват да го изкарват. Напротив, българина е бил с голямо при това напълно покрито самочувствие след Освобождението. Това ни е насадено от комунизма, там ни разбиха като нация.

2. Мързел - все пак някакво усилие трябва да се положи, а тях ги мързи. По лесно е да седят, да се оплакват и да се правят на жертви. А ако може някой да им свърши работата перфектно. Даже пак няма да кажат добра дума за него, а ще кажат - Е популизъм, има далавера някаква и други такива ;)

Ти по-принцип си оптимист човек, вярваш че това може да се промени. Аз не вярвам. Ще ме питаш що го пиша тогава? Някой ден и на тоя въпрос ще има отговор ;)
цитирай
8. анонимен - vihrogonche
29.04.2010 01:11
Да, оптимистче съм си. В кръвта ми е. Колкото и голямо да е разочарованието ми от нещо, изстрадвам си го... минава известно време... и продължавам напред! С нова вяра и надежда, че ТОЗИ ПЪТ ще е различно... ще се променят нещата... ще се променят хората... поживьом, увидим - са казали руснаците!
За Комунизма съм съгласна с теб, защото не съм кух психолог, а истински, хи-хи-хи. Не бе, прав си! Робството е било много отдавна и не може то все да ни е виновно.
А за мързела... абе и аз уж съм мързелива... но настъпи ли ми някой будната гражданска съвест, разбирай направи ли се някаква социална или човешка несправедливост, за която аз разбера, ще обърна Земята, но ще изляза навън лично да си покажа и изкажа недоволството и неприемането. Така че не е до мързел, и мен ме мързи. Но мотивацията ми, амбицията ми за нещо хубаво е къде-къде по-силна от някакъв си там мързел... какъв мързел, бе, Момчи, като става дума за СИНА ми?!? ... ... ...
цитирай
9. cchery - . . . . . какъв мързел, бе, Момчи, като ...
29.04.2010 09:29
анонимен написа:
.....какъв мързел, бе, Момчи, като става дума за СИНА ми?!? ... ... ...

Деси, моите поздравления за това изречение!!! (тук следва емотикон big hug) Всъщност то е част от по-генералното: КАКЪВ МЪРЗЕЛ, НАРОДЕ, КАТО СТАВА ВЪПРОС ЗА ДЕЦАТА НИ!!!!
цитирай
10. baimomchil - Абе за детето, за детето
29.04.2010 10:32
ама в крайна сметка детето с нищо не е застрашено, нали? Майката продулжава да си го гледа, даже може и така да и е по-добре.
цитирай
11. cchery - ама в крайна сметка детето с нищо не е ...
29.04.2010 14:12
baimomchil написа:
ама в крайна сметка детето с нищо не е застрашено, нали? Майката продулжава да си го гледа, даже може и така да и е по-добре.

Ама тя Деската друго имаше предвид с въпроса си?!? Защо трябва да ни мързи генерално, когато става въпрос за децата ни?!?
цитирай
12. baimomchil - Ми щото ги мързи. За да стане прот...
29.04.2010 15:36
Ми щото ги мързи. За да стане протеста трябва някой да го организира, да се иде там, някоя идейка плакатче, нещо, по-лесно е да се чопли семки.

Виж ако трябва нещо конкретно за детето да се направи вероятно няма да е така.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: baimomchil
Категория: Спорт
Прочетен: 2030508
Постинги: 118
Коментари: 1231
Гласове: 870
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930