Постинг
11.11.2010 20:42 -
Задача по Математика за 2 клас
Да му се не види. Завършил съм математическа гимназия. Учил съм и висша математика при това съм изкарвал високи оценки. Незнам аз ли съм се деформирал и затъпял ама днес задачата за 2 клас на сина ми за домашно ме затрудни. Ето я и нея:
Условието е: Съставете задача по картината. Решете я.
Успех.
Условието е: Съставете задача по картината. Решете я.
Успех.
Задачи за подготовка за олимпиадата по м...
Уроци по Математика за 2 клас
Тест по математика от външното оценяване...
Уроци по Математика за 2 клас
Тест по математика от външното оценяване...
Хахаха..... няма математика тук. Има извънземни........ Тази задача..... с нея се гледахме интересно. И аз бях дотук.
цитирайЕто една от детската градина да се пробвате с нея:
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs084.snc3/15144_1140227991261_1394259141_30373184_8378281_n.jpg
цитирайhttp://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs084.snc3/15144_1140227991261_1394259141_30373184_8378281_n.jpg
На това му се казва да те върнат във втори клас ;)
Аз бих внесла малко поезия и решението ми е:
50 килограмовите облаци закриват слънцето в 80 килограмовото небе. 137 килограмовото цвете се показва изпод 26 килограмовата шума. А 18 килограмовата трева се чуства прекалено лека в целия пейзаж и се чуди кой е окосил 21 килограма от нея :)
Мисля че има мегдан за подобрения :))))
цитирайАз бих внесла малко поезия и решението ми е:
50 килограмовите облаци закриват слънцето в 80 килограмовото небе. 137 килограмовото цвете се показва изпод 26 килограмовата шума. А 18 килограмовата трева се чуства прекалено лека в целия пейзаж и се чуди кой е окосил 21 килограма от нея :)
Мисля че има мегдан за подобрения :))))
За около 2 мин. работа: )))) Само си забравил да споменеш на кой урок са по математика, но няма нищо. Та решението ще е такова :
Коя от изобразените фигури тежи с 21кг повече от друга ?
Решение : Т.к. търсим число по-голямо от 21 - трябва да се съобрази, че на картинката това се 25;30;35;40;45;50
и сега започваме да изваждаме :
25-21=4 - бинго ! има фигура, тежаща 4 кг ! Първи верен отговор !!!!
30-21=9 - няма фигура
35-21=14 -бинго ! има фигура, тежаща 14 кг ! Втори верен отговор !!!!
40-21=19 - няма фигура
45-21=24 - няма фигура
50-21=29 - няма фигура
Отговор : Фигурите тежащи 25 и 35 кг са с 21кг повече от други фигури / 4 и 14 кг /!
Така харесва ли ти решението ? Просто малко въображение и най-важното - темата на урока :))))))))) Следва иконка " изплезване "
цитирайКоя от изобразените фигури тежи с 21кг повече от друга ?
Решение : Т.к. търсим число по-голямо от 21 - трябва да се съобрази, че на картинката това се 25;30;35;40;45;50
и сега започваме да изваждаме :
25-21=4 - бинго ! има фигура, тежаща 4 кг ! Първи верен отговор !!!!
30-21=9 - няма фигура
35-21=14 -бинго ! има фигура, тежаща 14 кг ! Втори верен отговор !!!!
40-21=19 - няма фигура
45-21=24 - няма фигура
50-21=29 - няма фигура
Отговор : Фигурите тежащи 25 и 35 кг са с 21кг повече от други фигури / 4 и 14 кг /!
Така харесва ли ти решението ? Просто малко въображение и най-важното - темата на урока :))))))))) Следва иконка " изплезване "
Едно момченце откъснало две от листенцата на цветчето на едно цвете, претеглило ги и установило, че тежат съответно 5 кг и 35 кг. Оказало се, че те са с 21кг повече от тежестта на две листа. Ако едното листо тежи 4 кг, колко кг / ? кг / трябва да е тежало другото листо ?
Решение :
5+35=40 кг тежат двете листенца от цвета на цветето.
40 - 21=19 кг трябва да тежат двете листа на цветето.
19 - 4=15 кг трябва да тежи другото листо.
Проверка : (4 + 15 ) + 21 = ( 5 + 35 )
цитирайРешение :
5+35=40 кг тежат двете листенца от цвета на цветето.
40 - 21=19 кг трябва да тежат двете листа на цветето.
19 - 4=15 кг трябва да тежи другото листо.
Проверка : (4 + 15 ) + 21 = ( 5 + 35 )
Ами - измисли си сам !!! :))))))))))))))))) Следвай жокерите !!!!!!
цитирайто хубаво ама там дето е питанката тва чудо се търси. Мъглата на питанката.
А задачата за детската градина реши ли я?
цитирайА задачата за детската градина реши ли я?
За детската градина - не съм я видяла. Ей сега ще се поправя !
цитирайкоментар номер 2
цитирайВие наред ли сте? За каква фантазия говорим? За това, че листата на цветето тежат повече от детето?! Със сигурност след като задачата е измислена от някой - той знае отговора, а също така в този случай моя отговор също важи, след като ще си развиваме фантазията. Но това не е математика, а х** знае какво... Само да спомена един наблюдаван от мен факт. Децата се научават да боравят с пари ( което е аритметика) почти през първата седмица на първи клас, защото им се налага и е важно ... И най-важно е свързано с реалността и разбираемо. Абстрактно мислене се развива през много по-късна възраст и определено няма нищо общо със сто килограмови цветя.
цитирайМожем да търсим с ? кг трябва да порасне листото , за да е с 21 кг повече от двете цветчета / 35+5 /.
цитирайЗащо пък да не си развиваме фантазията :))))) То май само това ни остава. Дали ще са 80 килограмови облаци или 40 килограмови листа - все тая. Ето - виждаш ли, че все си трябва фантазия :))))))
цитирайКолко килограма мозък тябват, за да решат тази задача?
цитирай
14.
анонимен -
????????????
12.11.2010 14:29
12.11.2010 14:29
djud написа:
За около 2 мин. работа: )))) Само си забравил да споменеш на кой урок са по математика, но няма нищо. Та решението ще е такова :
Коя от изобразените фигури тежи с 21кг повече от друга ?
Решение : Т.к. търсим число по-голямо от 21 - трябва да се съобрази, че на картинката това се 25;30;35;40;45;50
и сега започваме да изваждаме :
25-21=4 - бинго ! има фигура, тежаща 4 кг ! Първи верен отговор !!!!
30-21=9 - няма фигура
35-21=14 -бинго ! има фигура, тежаща 14 кг ! Втори верен отговор !!!!
40-21=19 - няма фигура
45-21=24 - няма фигура
50-21=29 - няма фигура
Отговор : Фигурите тежащи 25 и 35 кг са с 21кг повече от други фигури / 4 и 14 кг /!
Така харесва ли ти решението ? Просто малко въображение и най-важното - темата на урока :))))))))) Следва иконка " изплезване "
Коя от изобразените фигури тежи с 21кг повече от друга ?
Решение : Т.к. търсим число по-голямо от 21 - трябва да се съобрази, че на картинката това се 25;30;35;40;45;50
и сега започваме да изваждаме :
25-21=4 - бинго ! има фигура, тежаща 4 кг ! Първи верен отговор !!!!
30-21=9 - няма фигура
35-21=14 -бинго ! има фигура, тежаща 14 кг ! Втори верен отговор !!!!
40-21=19 - няма фигура
45-21=24 - няма фигура
50-21=29 - няма фигура
Отговор : Фигурите тежащи 25 и 35 кг са с 21кг повече от други фигури / 4 и 14 кг /!
Така харесва ли ти решението ? Просто малко въображение и най-важното - темата на урока :))))))))) Следва иконка " изплезване "
Вероятно си учителка в началното училище. само те могат да измислят подобна глупост. Децата няма развито абстрактно мислене. Преди години обяснавах на дете - "х" е неизвестното число. Тук нямаше проблеми. "а" и "b"- продължавам аз са известните. "Щом са известни, колко са?" - веднага ме контрира детето. Иначе му беше безкрайно лесно да реши 5 + х = 12, но с "а" и "b" нещата се объркваха, защото абстрактното му беше чуждо. Та така... От горната картинка никак не мога да схвана задачката по начина, по които я обясняваш ти. На детето трябва да му се обясни простичко и логично. От тези "умни" учебници и науки, децата ни днес след ден стават все по неграмотни и апатични към образованието.
"Вероятно си учителка в началното училище." Въобще не съм никаква учителка !
Просто дадох пример, и то на баща му / който е учил висша математика /, а не на детето. И освен това - грешиш , че децата нямат развито абстрактно мислене . Някои може и да нямат, но повечето имат и мен са ме изумявали как тълкуват някои от задачите. Сборниците със задачи за по-напреднали са именно такива. Още когато синът ми беше в началното училище / да речем някъде преди 12 години / ги учеха да разсъждават нестандартно, абстрактно и както искаш го наречи по математика. И децата се справяха много добре. Оттогава съм усвоила този метод на мислене, при решаване на задачи за началния курс.
А и не твърдя, че решението е правилно.
Просто - днес е петък - ЗАБАВЛЯВАЙ СЕ !
И СЕ УСМИХНИ !!!!
цитирайПросто дадох пример, и то на баща му / който е учил висша математика /, а не на детето. И освен това - грешиш , че децата нямат развито абстрактно мислене . Някои може и да нямат, но повечето имат и мен са ме изумявали как тълкуват някои от задачите. Сборниците със задачи за по-напреднали са именно такива. Още когато синът ми беше в началното училище / да речем някъде преди 12 години / ги учеха да разсъждават нестандартно, абстрактно и както искаш го наречи по математика. И децата се справяха много добре. Оттогава съм усвоила този метод на мислене, при решаване на задачи за началния курс.
А и не твърдя, че решението е правилно.
Просто - днес е петък - ЗАБАВЛЯВАЙ СЕ !
И СЕ УСМИХНИ !!!!
- ню-ейдж
- сюрреализъм
- кубизъм
- объркваща работа
- хайку
- хеви метъл
- чалга
- салца
- кетчуп
- чака рака
- рап
Но няма го Бойчо Огнянов да спаси Рада - госпожина от неудобните въпроси на...
цитирай- сюрреализъм
- кубизъм
- объркваща работа
- хайку
- хеви метъл
- чалга
- салца
- кетчуп
- чака рака
- рап
Но няма го Бойчо Огнянов да спаси Рада - госпожина от неудобните въпроси на...
Незнам за тая от втори клас, но реших тази от детската градина (линка е в коментар номер 2).
Решение: Владко не е постъпил правилно, щото бузата му е червена, следователно някой го е шамаросал.
цитирайРешение: Владко не е постъпил правилно, щото бузата му е червена, следователно някой го е шамаросал.
Събират се числата в елементите на цветето. Сборът е 137. Събират се останалите числа, като горното облаче с 10 се вади. Получава се 158. 21 е липсващото число. Ти не се безпокой, има си методология и децата си я знаят много добре. Синът ми е втори клас. :)))))))))))))))
поздрав
Валя
цитирайпоздрав
Валя
Действително, както го обясни yotovava, е много елементарно, обаче трябва да си дете. По онова време нямах проблем с тия неща, ама сега не знам от къде да започна :D
цитирай
20.
yotovava -
Както ти казах, имат си методология. И аз правя грешки :), защото не им следвам логиката на обучение. Но самите деца се справят
12.11.2010 15:21
12.11.2010 15:21
kikowsky написа:
Действително, както го обясни yotovava, е много елементарно, обаче трябва да си дете. По онова време нямах проблем с тия неща, ама сега не знам от къде да започна :D
моят в първи клас се яви на олимпияда и беше пети по успех от всички класове до пети клас. Тази година май пак там някъде се нареди, а на една от задачите аз лично щях да сбъркам,защото просто не прочетох условието добре. Но той го ббеше направил. Топъл и щастлив уикенд на всички. :)))))))))))
yotovava написа:
Събират се числата в елементите на цветето. Сборът е 137. Събират се останалите числа, като горното облаче с 10 се вади. Получава се 158. 21 е липсващото число. Ти не се безпокой, има си методология и децата си я знаят много добре. Синът ми е втори клас. :)))))))))))))))
поздрав
Валя
поздрав
Валя
Ааааа, ама те не са учили събиране и изваждане с трицифрени числа. Още са на двуцифрени :)
Ми то по същата логика - "Те децата си занят по-добре ;)"
цитирайelensia написа:
Ми то по същата логика - "Те децата си занят по-добре ;)"
А моят събира в колонка и едно наум без проблем. Просто се занимавам с него. Учат и разместително свойство. Така че не ги подценявайте, много са напред.
А моята дъщеря можеше да казва "конституция" на 3 години :)
@yotovava Предполагам, че си давате сметка, че точно защото се занимаваме с децата си, се натъкваме на подобни нелепости в учебниците.
Минала съм по тоя път и нали се сещате, детето се обръща за помощ към родителя когато не разбира нещо. Ако разбираше задачата, щеше да я реши самичко и ние въобще нямаше да разберем за нея и да я обсъждаме.
Урок по история за 4ти клас започващ с думата ЕВРОИНТЕГРАЦИЯ може да убие всяко желание за изучаване на този предмет за години напред...
А и не всички родители са досетливи :) Предполагам сте наясно какво е объркването на детето, когато нито мама, нито тате могат да обяснят глупаво построена задача или урок.
цитирай@yotovava Предполагам, че си давате сметка, че точно защото се занимаваме с децата си, се натъкваме на подобни нелепости в учебниците.
Минала съм по тоя път и нали се сещате, детето се обръща за помощ към родителя когато не разбира нещо. Ако разбираше задачата, щеше да я реши самичко и ние въобще нямаше да разберем за нея и да я обсъждаме.
Урок по история за 4ти клас започващ с думата ЕВРОИНТЕГРАЦИЯ може да убие всяко желание за изучаване на този предмет за години напред...
А и не всички родители са досетливи :) Предполагам сте наясно какво е объркването на детето, когато нито мама, нито тате могат да обяснят глупаво построена задача или урок.
yotovava написа:
А моят събира в колонка и едно наум без проблем. Просто се занимавам с него. Учат и разместително свойство. Така че не ги подценявайте, много са напред.
elensia написа:
Ми то по същата логика - "Те децата си занят по-добре ;)"
А моят събира в колонка и едно наум без проблем. Просто се занимавам с него. Учат и разместително свойство. Така че не ги подценявайте, много са напред.
Ама не е идеята кой какво може. А какво ТРЯБВА да може според материала, който е преподаден. Извинявай, но това е все едно да почнеш да пишеш стихотворения на немски, преди още да си научил езика. Няма логика да се дава задача за смятане на трицифрени числа, преди да е преподаден въпросния урок. И аз да ти кажа........ не разбрах твоя отговор.
26.
анонимен -
Мимчето - Момчилчо,
17.11.2010 22:25
17.11.2010 22:25
много хубави задачи си пуснал. Тая за детската градина може и да е за децата там, ама лелката дето ще им я прочете трябва да е много наясно със структурата на сложните изречения в бг. език и прочитната им интонация .... иначе направо не знам как ще я разберат.... Като разконспирираме изречението :-))))) излиза, че е казано следното:
1. Владо направил жълта лентичка дълга, колкото зелената - първите 2.
2. После, направил пъстра (шарена демек) лентичка, колкото червената дълга (по подразбиране) - вторите 2.
3. Накрая направил Лентичка ( без да са уточнени цветовете и) дълга, колкото червената - третите 2.
Лентичка е в ед.ч., да, ама никъде не е казано, че е една :P Та така, Владо си решил задачката правилно, щото лелката я е прочела правилно. А бузките му поруменели, щото е свенлив. А теб да те напуфкат, задето не можеш да решиш задачката !!!
А виж другата, за 2ри клас дето...... на Djud сметките ми се виждат логични, само дето май не търсим кои кг-ми са с 21 по-малко, а обратното ... т.е. не 4 да е верният отговор в 1-вия пример, а 35..... ама това ли се търси всъщност не е много ясно.
Да не би с този така зададен въпрос да се опитват да учат децата на гадателство :-)))))
цитирай1. Владо направил жълта лентичка дълга, колкото зелената - първите 2.
2. После, направил пъстра (шарена демек) лентичка, колкото червената дълга (по подразбиране) - вторите 2.
3. Накрая направил Лентичка ( без да са уточнени цветовете и) дълга, колкото червената - третите 2.
Лентичка е в ед.ч., да, ама никъде не е казано, че е една :P Та така, Владо си решил задачката правилно, щото лелката я е прочела правилно. А бузките му поруменели, щото е свенлив. А теб да те напуфкат, задето не можеш да решиш задачката !!!
А виж другата, за 2ри клас дето...... на Djud сметките ми се виждат логични, само дето май не търсим кои кг-ми са с 21 по-малко, а обратното ... т.е. не 4 да е верният отговор в 1-вия пример, а 35..... ама това ли се търси всъщност не е много ясно.
Да не би с този така зададен въпрос да се опитват да учат децата на гадателство :-)))))
27.
анонимен -
daika
22.01.2011 17:28
22.01.2011 17:28
tuk li si
цитирай
28.
анонимен -
д-р Хаус- моля ви за помощ за задача за 4 клас?
19.02.2011 13:01
19.02.2011 13:01
Да, някога задачите са доста объркани. Тук с колегите умуваме вече няколко дни върху следната:" Има мравки, които трябва да пренесат яйца от едно място на друго. Ако всяка мравка пренася по 3 яйца , ще останат 1638 яйца. Ако всяка мравка пренася по 4 яйца- 1938 няма да достигнат. Колко са мравките и колко са яйцата?" Желая ви успех, защото за сега ние не успяхме да се справим. Отиваме да молим за помощ съседното отделение.
цитирай
29.
анонимен -
моето мнение
07.03.2011 18:02
07.03.2011 18:02
Тези задачи не си отговарят на класовете...;) аз съм учител по математика и са объркани...:)
цитирайКак получи 158 ? В решението май липсва едно изречение.Ако към сбора на числата прибавим числото 4 ще се получи число с 21 по голямо от 137.Ако тези числа означават патки, то бройката на едните патки ще са с 21 повече от броя на другите патки.
цитирай