Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.08.2009 23:33 - Да се откажем от хартиената фактура
Автор: baimomchil Категория: Други   
Прочетен: 6680 Коментари: 3 Гласове:
2



Тази идея не е нова, но наскоро е видях развита в един форум в дира, от един потребител с ник tswete. За съжаление нямаше голям, да не кажа почти никакъв отзвук в клуба, но за сметка на това ме заинтригува и ме накара да се замисля. Реално книжните фактури ги поглеждам и ги хвърлям в боклука. Сумата е знам предварително, защото преди това съм e видял в epay. Смисъла от тази книжна фактура за мен, а предполагам и за доста хора е никакъв. Защо да се откажем от книжната фактура и да ползваме електронна такава? На прима виста се сещам за 3 причини:

1. Екологична - излишно е да е обяснвам.
2. Финансова - в тази криза спестяването на разходи за фирмите, чиито услуги ползвам, би довело до евентуално непокачване на цената им.
3. Урбанистична - кризата с боклука. Липса на фактури, редуциране на боклука създаван от тях. Колкото и да е малък, всяко домакинство получава по около 3-4 фактури и сумарно бройката е огромна.

Дали можем да се откажем от хартиена фактура и да е заменим с електронна? Направих проучване. Мобилните оператори при които има и конкуренция, определено са доста напред с материала. Принципа при тях е един и същ - регистрация в сайта - бързо, лесно и удобно.

БТК/Вивател - www.btc.bg/online/cgi-bin/PhoneBill.cgi
Глобул - http://my.globul.bg/mg/myglobul.portal
Мтел - http://mtel.bg/my/ebills/index.php

Глобул дори са по-напред от останалите - рекламират тази услуга и дават отстъпки в сметката. Дотук добре явно всички ползващи интернет можем да го направим лесно и удобно.

Как стои въпроса с монополистите обаче. Аз живея в Мордор (София, за другите градове незнам) и положението там е следното:

Ток - фирма ЧЕЗ. Обадих се и се оказа, че тази услуга съществува при тях. Мога да се откажа от хартиената фактура, но не и в интернет, а трябва да отида до Център за обслужване на клиенти, моя най-близък такъв бил на Геме Димитров, което айде ся с метрото може да ми отнеме около 30 минути път. Отивам в центъра и подавам псименна молба за отказ от хартиена фактура. Тук вече виждам как ентусиазма на повече от половината мераклии се изпари, но да продължим със следващите.

Вода - Софийска вода. Операторката каза, че по-принцип нямали такава услуга. Това не било въпрос за тях, трябва да отида, познайте, да,  до Центъра за обслужване на клиентим, да подам писменно запитване, мога ли аз да се откажа или не от хартиена фактура и след това да чакам отговора, който разбира се може да е отрицателен. Това включва минимум 2 пъти ходене до въпросният център, разбира се надали ще имате този късмет и вероятно ходенията ще са повече, а резултата неясен. А иначе сайта на софийска вода има секция екология - www.sofiyskavoda.bg/ecology_21.aspx . Браво еколози, големи сте!!! Така виждам, че водата отказа над 98% от мераклиите, но стигаме до...

Парно - Топлофикация София. Тук след няколко опита да се свържа с някой, телефона даваше заето, най-после успях и за моя радост не ме пратиха до Център за обслужване на клиенти да подавам писменна молба, а ми бе категорично заявено, че няма начин да стане. Не се учудвате че топлофикация е най-зле финансово от всички изброени, нали?

Извода дотук: За телефоните ще го направя, ако намеря малко свободно време ще го направя и за тока, ако намеря и много свободно време ще се пробвам и с водата (добрата новина е че е близко до офиса ми така че мога да се пробвам някой ден), но фактурата, която и без това е ултра неразбераема, тази на топлофикация, ще си я получавам чинно. Май е време някоя медия да раздуе случая...



Гласувай:
2



1. cchery - . . . . . . . ми въобще не се учудвам от ...
29.08.2009 09:59
....... ми въобще не се учудвам от липсата на отзвук в онзи клуб и тук....... хората нявсякъде май са еднакви - заинтересовани само от себе си.......
цитирай
2. elensia - Момчи
10.09.2009 14:19
А да запитам тея дето нямат дотъп до интернет, ипей и подобни? И не могат да боравят с разплащателни сметки? Виждал ли си пенсионерка как тегли пари от банкомат?
А знаеш ли, че в повечето системи за да платиш или да си видиш сметката ти искат и номера на фактурата, която си се отказал да получаваш :) Но това е много дълга тема, по която и аз може да напиша нещичко ако ми дойде музата :)
цитирай
3. анонимен - backlink checker backlink services
27.09.2011 00:26
google seo seo jobs <a href=http://xrumerservice.org>search engine seo</a> creating backlinks
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: baimomchil
Категория: Спорт
Прочетен: 2025057
Постинги: 118
Коментари: 1231
Гласове: 870
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031