Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.08.2009 14:08 - У дома часовник трака
Автор: baimomchil Категория: Други   
Прочетен: 3254 Коментари: 4 Гласове:
1



Днес сутринта синът ми (ноември ще навърши 7 годинки) ме попита:

- Кога ще тръгваш на работа?
- Девет и половина - отговорих аз.

Забелязах неразбиране в погледа му.

- Девет и половина? - отговори той учудено.
- Да девет и тридесет - му отговорих и аз за да му стане по ясно - сега ще ти обясня за часовника.

Само да вметна, че той познава цифрите и няма проблеми с тях. Замислих се как да му обясня какво е девет и половина и се сетих, че в нас нямаме от старите часовници. Всъщност единствените часовници които ползваме в къщи са тези на микровълновата, компа и на телефоните.

За целта нарисувах един часовник на лист, написах часовете от 1 до 12 и после отгоре над тях минутите през 5 - 5, 10 ,15 и т.н.

Спомних си и как баща ми ме беше учил на будилника в къщи да познавам часовника. Опитах се да го науча по-същият начин. Обясних му защо на 9:30, казваме девет и половина и защо 30-ката всъщност е половинка. Мисля че схвана в общи линии, но се замислих, как благодарение на тези часовници хората им е било по лесно да мислят в четвъртинки и половинки, вместо в числа и как това вече не е така, щото визуално 9:30 е като 9:20, а и 9:30 по никакъв начин не изглежда на половинка... Определено света се е променил.

След като приключвах с урока, той ме попита:

- Тате а какво е десет без 5?

Шах с пешката. Е тука вече ми беше трудно и да си призная май не се справих с обяснението. Добре че не ми пита и какво е АМ и РМ, но нищо чудно и това да стане скоро, предвид че гледа американски филмчета по джетикс, бумеранг и картуна. :)






Гласувай:
1



1. doriana - "Тате а какво е десет без 5?...
10.08.2009 14:15
"Тате а какво е десет без 5?"
Това е, когато татко ти закъснява за работа и ще трябва да каже на шефа си, че дечкото у дома е изял хартиения часовник и затова е закъснял днес...
:)))))))))))))


цитирай
2. cchery - Познаването на часовника с цифе...
10.08.2009 15:12
Познаването на часовника с циферблат нормално обърква децата. Както и смятането на цените в магазините. От друга страна развива визуалната им памет, та ......... добре си направил, че си му ги показал. Сега си окачете един часовник с цифри вкъщи и за седмица ще ги научи.
цитирай
3. elensia - ООООО още сте много далече от големите проблеми:)
10.08.2009 16:08
За съжаление на дъщерята й трябваха няколко години за да схване концепцията. А ние пък имаме много часовници със стрелки. Даже тя си има собствен будилник. Ужасът беше някъде в първи втори клас по математика.
Но затова пък с пари се научи да борави много бързо :) Явно въпрос на приоритети :)
цитирай
4. baimomchil - хахах Еленсия, помня е онази з...
10.08.2009 16:21
хахах
Еленсия, помня е онази задачка по математика с часовника ;)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: baimomchil
Категория: Спорт
Прочетен: 2031083
Постинги: 118
Коментари: 1231
Гласове: 870
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930